Thursday, May 24, 2012

Panduan Kembara Wanita Hamil

Tips melancong bagi wanita hamil mcm saya..weeee wee...sbb Sabtu ni insyallah saya akan BERCUTI bersame bro in law & MIL....

1. Lakukan pemeriksaan kesihatan- dah cek pagi tadi di klinik.. Boo booo berat turun..HB remdah...ermmm

2. Bawa buku lawatan antenatal- semenjak saya ade kuar darah sikit 3 minggu lepas, saya sentiasa bawa buku pink ke mana saje...skrg pun slalu sakit pinggang...ouucchh bengkok rase nyer tulang belakang nie..

3. Bekalan Ubat- perlu bawa ubat n pils n vitamins...bawa byk2, makan ke? ...kuikukui...

4. Keperluan bayi@ beg baby- hmm disebabkan saya dah slalu sakit pinggang lately n perot sentiase mengeras harus kot standby beg nie..

5. Banyakkan minum air- mmg digalakkan minum air mineral..kalo kat rumah , my Suami slalu je sound " Yang minum air...bibir kering tuu"...kene paksa gak la untuk minum air nie..

6. Banyakkan bergerak- bagus buat senaman sbb boleh merenggangkan sengal otot dan kekejangan..

7. Kanal pasti transportation- ig naik flight myb saya tak lepas...tapi saya naik kenderaan darat saje...yippie!

8. Jaga Kulit- Pakai krim SPF tinggi melindungi kulit dari sinaran UV/ matahari.

9. Pakaian- pilih la pakaian yg sesuai dgn bentok badan dan juga cuaca.. Kain cotton mmg best...


Comel kan baby ni...

No comments:

Post a Comment