Saturday, August 4, 2012

Pengalaman pertama contraction, bersalin 1

16 July 2012- Isnin

Pagi2 lagi dah pergi ke Hospital Selayang..Sebab nye dari hari Ahad dah rase perot memulas..
Sebenarnye saya pun tak pasti sakit tuu sakit perot sbb salah makan atau sakit contraction??
Maklumlah dulu bersalin Qisya mmg takde sakit contraction lansung..

Bile dah sampai di ruang legar dewan bersalin Hospital Selayang, baru la hati ni dah berdebar..
Ade beberape suami sedang menunggu di luar..
Ade beberape ibu yg sedang sarat hamil di dalam bilik kecemasan...
Terus msg ibu di ruma "Ibu, alyn minta maaf...halalkan makan minum alyn yer...doakan untuk alayn.."
Mate mcm dah nak kuar air mate...
Saya berselawat dalam hati...tanpa henti...

Bile saya berada atas katil, menunggu doktor untuk 'seluk' dan check brape bukaan di bwh...
Doktor lelaki muda yg dtg bertanye beberape soalan...
Alahai............dlm hati dah berckp " doktor laki ke??"...
Tibe2 doktor laki tuu blah sbb ade kecemasan...
Fuhhh....lega....
Datang doktor perempuan yg sgt muda...
Dan kali nie mmg dia seluk...
Punyerla lama dia nak seluk kat bwh tuu...sakit :(

Finally, doktor kate boleh balik sebab tak bukak lagi...dan baby masih belom engage dlm terowong tuu..
Hmmm...hampa jugak la...sbb dah tak sabar nk bersalin nie...
Saya sempat tgk kat board, smua wad penuh penuh...1st class-3rd class..

Dalam keter dok pikir, sakit perot ke aku nie?
Salah makan ke smlm sampai memulas, keras perot nie..
Tapi mengikut kate Ain(cuzen), mlm sebelum dia bersalin, perot dia memulas nak buang air besar..
Ade juga kawan ckp, sakit mcm period pain...
alahai....tak tau la .....

No comments:

Post a Comment