Friday, August 24, 2012

Pengalaman Raya pertama BERPANTANG

Selamat Hari Raya semua....

Wahhh sudah Hari Raya ke-6 dan saye percaya semua org pun masih terase kehangatan Hari Raya..
Walaupun ade yg sudah mula bekerja di kota metropolitan khusus nye...

Entri kali ni nak bercerite pasal Hari raya pertama saya ketika berpantang...

Hari Sabtu pagi dah bertolak ke umah MIL di Tg Karang.. Sampai di umah MIL, tak yah masak pun sbb SIL dah tolong MIL masak segala juadah Hari Raya...Mmg lepak dan bergoyang kaki la saya...cume kene jaga Aisya la..hihi..

Bila malam raya mmg tak rase lagi suasana raya....esok pagi bangun, suami je yg berpakaian segak berbaju melayu untuk ke masjid (sembhyang raya)...saya, MIL, adek ipar hanye berkain batik.....wahhhhhh sadis wei...saya berkain batik sbb pantang, adek ipar sbb suami bekerja di Perak sampai raya ke-3....Kebetulan jiran2 MIL mostly adela Chinese dan indian....sedara mara byk di Tg Malim....jadi kami berempat hanye duduk di umah tgk tv, mkn dan tido....

Hari raya ke-2 baru la keluar beraya di umah kwn baik MIL.....

Hari raya ke-3 saya dan MIL gi umah atok di Tg Malim....kenape balik kg raye ke-3??
Sebab tahun nie adawiyah beraya dgn kami di hari raya ke-3....(mmg tiap2 tahun pun tak dapat ambil dia untuk raya pertama)....

Bile dah sampai umah atok, baru la terase mcm hari raya cket....ade ramai org...riuh rendah umah atok.... ade sesi gossip sane sini....ramai org pakai bj raye....haaa ini baru la raye....

Raya ke-4 baru la kami semua balik ke KL..home sweet home....

Tahun nie raya mmg sederhana....tak meriah.....ade la sebab2 tertentu yang tak dapat  saya kongsikan...
Hanye kehadiran Aisyah Marissa yg membuatkan Raya tahun nie lebih bermakna....

PS: Ya Alah aku bersyukur dengan nikmat dan rezeki yg telah Kau kurniakan pade aku sekeluarga....Moga tahun depan keluarga ku bersatu dan lebih erat, moga dapat beri yg lebih baik kepada anak2.....

No comments:

Post a Comment