Monday, February 28, 2011

Siapakah anda dalam hidup saya?

Kadang2 kite rase kite betol, tapi betol ke kite?
Kadang2 kite rase org itu salah, tapi pasti ke org itu salah?
Kite ade byk perkara yang tak pasti..walau seyakin dan segagah mana pun keputusan dan tanggapan kite, ketahui la tak semua nya ada lah betol..

Kadang2 berdiam diri adalh lebih baik drpd berkata2..
Kadang2 kite perlu bersuara untuk mempertahan kan kebenaran..tp betol ke kite benar?
Perlu ke kite nangis jika berada dalam keadaan tertekan?
Tapi dah byk kali nangis..
Nanti org ckp, "asyik2 nangis je nur hazlin tumirin nie..lantak ko la"
Atau perlu ke kite teruskan hidup seharian ini dan berhadapan dengan org itu walapun kite tau ade benda yang tak setel lagi...

Ada kau kesah ape yang aku rase..
Biar aku jawab.." biase2 je...lantak la ape ko rase..penting ke ko dalm hidup aku?"..

Ps: bukan senang nak dapat kawan dunia akhirat...cari dan mencari..


"Mama kuat..tak boleh nangis"

"Qisya akan jage mama"

Itula ungkapan yg selalu keluar dari Adawiyah...kerana itu aku begitu menyayangi dia...dia pandai ambil hati ku...Dan Qisya bisa membuat aku tersenyum lebar dan berbunge riang tika aku penat dan moody...

THANK YOU ALLAH  :)

3 comments:

  1. puas kan dapat taip semua ni dalam blog? even xde yg bace pun tapi rase puas sbb dpt luah segala..

    ReplyDelete
  2. mmg puas...
    lagi puas kalo org itu paham isi tersirat post kite...

    ReplyDelete
  3. ye!
    mama kene kuat!
    luah kan lah kt blog nie kak kalau dh rasa tk de tempat mengadu!
    itu yang terbaik dan itu yang dapat melegakan kite!

    ReplyDelete