Tuesday, July 2, 2013

Marissa warded- KPJ Ampang Puteri

Last week adelah minggu jerebu yang paling terok dan menyesakkan dada!
Dan paling tak best apbila My Marissa pun sama kene kesan jerebu nie..
Nak dijadikan cerita, my dad ajak gi KL Festival City sebb nk beli bj raya for my kids..
So kami pun bersuka ria di sana sambil berbelanja sakan untuk raya..
Malam tuu badan Marissa dah panas, reached 38 c..
So saya pun membuka bj dan seluar serta menjelum badan Marissa dgn towel basah...
After a while mcm dah kebah la...some more she was active and playing around the house..

The next day bdn Marissa panas sgt, it was 40 c!!!
Badan dia menggigil kan... so my hubby and I decided to go to KPJ...
Marissa kene cocok ubat bontot...harus la turun suhu badan.. The doc just give paracetamol..
adoii saya mmg tak suke bg paracetamol n antibiotic..Tp terpkasa, ikot je la ckp doc..

Unfortunately, suhu bdn Marissa masih lagi maitain 39-40 c even dah bagi ubat as scheduled..
Bile dia menyusu badan, mmg terase bahang sgt n lidah dia pun panas!!
uhhh saya menangis sbb risau...ubt tiada kesan kpd Marissa..
Again, we went to KPJ and the same procedure..
Bg ubt bontot n doc bagi ubt yg dose lbh tinggi..
tp kali ni saya tak mau ubt2 nie lagi..
saya nak Marissa admitted....so ade pantauan dari doc n nurses...

Alhamdulillah, semua nye berjalan dgn lancar...
She got Viral Fever, it is caused due to the air environment n viruses...
It is prolong fever.. takes time to fully recover...

Kesimpulan nye : Sape yang buat kebakaran terbuka nie mmg JAHAT!

No comments:

Post a Comment