Thursday, March 31, 2011

sivik jiran ku

Di ofis ade isu yg nak dimarahkan...balik umah pun ade jugak isu yg buat aku tak puas hati..
Kenapa JIRAN nie takde kesedaran sivik..??

Semalam sewaktu pulang dr ofis aku parking keter kat depan rumah mcm biase..ok je kwsan dpn rumah tuu..bile waktu malam, aku jengah ke luar rumah...ade sekolompok sampah, tilam2 lame, bantal n baju2 lame..ade antara jiran aku yg sesedap hati nak PARKING sampah tuu dpn rumah aku... well boleh tak ko wahai jiran buang sampah depan rumah sendiri??
aku n parents pun tak pernah buang sampah dpn rumah..nak buang almari ke, sofa ke, tv lame ke...buang la dlm kompaun sendiri...

serius aku tak suke orang buang sampah merata2...

3 comments:

  1. abg buang sampah kt bilik sendiri pun kene fire..cmne??ce cite,ce cte, ce cte

    ReplyDelete
  2. nak kene panggil ucop wilcha kah?

    ReplyDelete