Monday, December 10, 2012

December - Final Month!

Yaaaaa sudah sampai ke penghujung tahun dan bulan yg terakhir...
Kebanyakan staf cuti sbb nak habiskan Annual Leave yang ade..
Some company tak bagi bring fowrd balance cuti tuu...
My company allowed for max 10 days...
Ade opismate tuu balance 22 hari!!
Haaaa berjoli sakan la dia di bulan december sbb nak habiskan 12 hari bercuti..

Dalam masa yg same bile byk org bercuti, susah pulak nak buat appoinment kan...
Byk yg takde kat opis...semua nak kene tangguh ke Jan 2013...

Ohhh start december ni la nak kene set target sales...tak sukeekekekeke!!

Saturday, December 8, 2012

S26 GOLD- WYETH


Alhamdulillah memang rezeki Nur Qisya...

Dari bulan June ade customer servis dari WYETH slalu call tnye update pasal Qisya...mcm mane perkembangan Qisya lepas minum susu S26 Gold...ade perubahan x? sihat x? aktif x? Dan saya layannnn... sampai la bulan Oktober dapat lagi call tanye nak tak sampel produk baru Picky Eater (PE)... saya ok je..
Then dia bagi jadual suruh ambil 12 boxes of S26 GOLD PE... huaaaaa byk tuu!! Tapi dgn syart kene masok contest...ala contest tuu suruh update pasal perkembangan anak lepas minum susu tuu dan isi borang... saya pun join la contest tu dan mendapatkan stok susu nie di opis WYETH...


Dah la Qisya tgh byk minum susu skrg nie...tibe2 berubah trend la pulak...
Dulu minum sehari 2 kali je...3 minggu lepas Qisya minum 5 kali sehari...

Ape2 pun S26 mmg susu Qisya dari umur 4 bulan... sebelum tuu minum FRISO GOLD, ENFA GROW, DUTCH LADY, DUGRO, ISOLAC...Haaa akhirnye S26 paling best...Ayah Qisya pun suke S26...

Marissa suke susu Mama Lyn...huhuhuhu :)


Thursday, November 29, 2012

MAHA 2012- Ramly Products

MAHA 2012 telah muncul kembali..Macam biase MAHA diadakn di Serdang, Selangor...
Kawasan nak dilawati sangat2 la besar...Mmg tak terlarat kudrat ini umtuk menyinggah di semua dewan dan booth....Mane yang sempat je la saya jenguk..

Semalam saya da 2 org team mate melawat MAHA, sbb nak cari prospek untuk company....Masing2 bw produk yg berlainan tapi from 1 company... Kire nak buat cross selling la nie... Jimat tenaga dan petrol kan..
Ok berbalik cite MAHA...

Bertolak dari opis kul 10.30...sampai sane dlm kul 11.30 am....fuuhhhh ramai org membanjiri tapak parking kereta...berebut2 naik traktor atau bas yg disediakan dari perking lot ke dewan MAHA... tapi saya dan rakan2 tak parking kat parking lot, parking kat tepi2 jalan yg becak...sanggup tuu keter kotor sikit semata2 tak mau naik traktor atau bas....hhehehe



Kawan saya dah buat temujanji dgn Sales person from RAMLY...jd kami pun directly menyinggah ke booth RAMLY... variety products and SALE!!!!!!! Murah sgt promosi....nuget ikan, filet ikan baru rm 3.40!!
Sotong tempura baru rm4..... PATI ayam (ala2 zinger burger) ade 6 pcs baru rm 2!!! gile tak harage promosi tuu?? ape lagi, kami pun memborong....hehhehe

Part tuu je yg best...sbb part lain mcm booooooo sbb panas terik! waaahhhh basah baju dan tudung...nak berjlan keluar ke kereta, serius shot mmg panas!

Banyak tempat tak boleh nak singgah sbb stamina dah low....hehehhe kaki sudah sengal wooo...

Balik umah, mandi dan tido....

Tuesday, November 20, 2012

Sorotan seminggu

What a great week last week.. Cuti berselang seli, mmg la best kan.. Monday mmg tak byk org dtg opis, cume 40% yg dtg..sbb cuti sekolah kan, jadi byk staff apply cuti nak bawa their kids gi holiday and so on..
Petang tuu pun saya bawa Marissa ke klinik untuk 3rd injection..

Tuesday cuti Deepavali...Saya dan suami planned nak jumpe kawan lama kat Puchong... Gerak dari umah lepas zuhur...sebelum tuu dah masak nasi goreng for Qisya...takot dia lapar kan...sampai je I0I mall, terus terjah Pizza Hut...lapar beb!! Tapi servis depa hari tuu mmg la lambat...Orang lain yg sampai kemudian dapat piza lagi cpt dari kami...huahauhauhau....

Rabu- Saya, Yan dan Baiti bawa ank masing2 ke ZOO NEGARA....asal nye nak gi Pusat Sains Negara tapi tak jadi pulak....mmg penat la bawak budak2 umur 2 tahun kan....Anak yan n baiti lelaki, Qisya je girl :).... tapi tahap lasak lebih kurang yer.... Balik dari Zoo Negara terus tlg ibu buat karipap pusing frozen.. Ya ampun mmg susah n byk step untuk buat karipap pusing nie...patut la harga nye lebih mahal dari karipap biase..

Khamis coti lagi...Pagi2 dah bergerak ke Rembau sbb ade wedding.... singgah di kampung halaman... boleh la Uwan saya beramah mesra dgn cicit....hihihih....Sampai umah dlm pukul 7.30 mlm...

Jumaat Kejer di opis...B.A.U.....kuikukiukiukui

Friday, November 16, 2012

Maharaja Lawak Mega 2012- musim kedua

Maharaja Lawak Mega 2012 bakal menggegar industri lawak tanahair...Yeahh dah lama tunggu nie... Hmm tapi mcm biase, akan saya terjah di umah jiran untuk menonton MLM 2012..sebab takde astro kan...huhuhu...

Maharaja Lawak Mega 2012 musim kedua, kini kembali, jika musim pertama Osbon menjadi juara dengan membawa pulang wang RM350,000 kali ini Maharaja Lawak Mega menawarkan hadiah yang lebih lumayan iaitu RM500,000 (setengah juta). MLM musim kedua tidak ada peserta solo, semua berkumpulan. Tak kisah la, yg penting otai2 ade...

Maharaja Lawak Mega 2012 akan bersiaran secara langsung di saluran Astro Warna (132) dan Mustika HD (134) bermula 16 November in.




Senarai peserta MLM musim kedua...

1. Sabon (Sathia dan Abon)
2. Jozan (Johan dan Zizan)
3. Boboi ( Harun Salim Bachik, Afdlin Shauki dan Nabil)
4.Jambu (Tauke dan Yus)
5. Shiro (Shahrol dan Ajak)
6.R2 (Rahim dan Wan Lopez)
7.Pi mai (imuda dan Mat over)
8.The Bandung Jokers (Dodon, Amin dan Aman) dari Indonesia
9.Saywho (Eko, Bocil dan Vicha)  Indonesia
10. Dadidu (Bobo, AR Badul dan Arif Sudin)  Singapura

Jadi, mari la kite bergelak ketawa bersama org tersayang dengan menontonnye malam ini...
Sambil tuu makan la AISKRIM GORENG yg sedap ini...


Untuk tempahan sila sms 019-3534403..

Wednesday, November 7, 2012

random

Pagi nie nak mulakan langkah dgn gagah..
Ade perkara yg membuatkan saya terpikir, bagaimana nak menyelesaikan nye?
hmmm mmg tak tau nak tolong mcm mane?
Tapi perlu tolong..huuuuuhhhh...

Bile melawat di laman muka buku, duuuum!!
Ade berita best...tapi tak boleh nak citer la..
haaiiisshhh bengong....susah pandam dlm hati nie...
Macam mane nak mulakan...

Saya berharap ade sinar dan jalan keluar...

Tuesday, October 30, 2012

Aidiladha 2012

Sambutan Raya Haji tahun ni mmg saya nantikan.. Almaklum lah, Raya Puasa 2 bulan lepas saya masih dalam pantang..Jadi mmg tak rase Raya pun :( dgn tak berpuase nye..

Alhamdulillah tahun nie dapat juge berhari raya bersame keluarga tersayang..

Balik kg Rembau, N9 (belah ibu) dari hari Rabu mlm..mlm tuu pun jalan dah jem jugak tapi tak la teruk sgt.. Balim naik keter ayah n ibu sbb Rean (lil bro) masih bekerja di hari khamis...Rean balik dgn my Suami mlm Raya tuu...

Persiapan raya tahun nie mcm biase Uwan buat lemang, rendang ayam n daging.. Makcu pulak masak sambal tumis terbaik!! Ade juga sup tulang yg kow kow! Hmmm semua makanan high kolestrol, tapi tak pe balun waktu raye je :)

Petang Raya tuu Suami dan sepupu2, ayah n Rean main bola di halaman umah... Kami yg ladies ni memberi pom pom ala2 cheerleader gitu.. mmg seronok bile once a while buat aktiviti sukan mcm nie...then naik mototr keliling kg, tgk kebun getah...naik basikal..wow dah lame tak buat aktiviti nie...

Alhamdulillah masih diberi kesempatan merasai nikmat bahagia :)

Berkumpul sebelum menziarah saudara


I am 2 this yr!!


My Ibu and Uwan


Marissa 3 months



Aktiviti riadah yg sihat lagi mesra :)