Sunday, July 29, 2012

Detik Itu

Alhamdulillah..Alhamdulilah..Alhamdlillah..
Syukur kepada Allah SWT, kerana semuanye berjalan dengan lancar..
Semuanye dimudahkan oleh Allah..
Sesungguhnye Allah itu Maha Pengatur ...semuanye seperti yang dirancangkan oleh NYA..

Hari demi hari, saya menunggu detik itu..
Detik untuk melahirkan baby comel dalm perot nie..
Detik untuk melalui sakitnya melahirkan baby ini..
Detik untuk menangis kegembiraan setelah melihat baby selamat dilahirkan..
Detik untuk memeluk dan mencium baby ini...
Dan detik untuk berehat di rumah serta berpantang! hehehhe...

Macam tak percaya saya berjaya melahirkan baby ini secara normal..
Maklumlah, pengalaman pertama melahirkan Qisya melalui c-sect....
Byk kawan2 mengatakan kalo dah c-sect, yg seterusnya mmg c-sect la...takde harapan untuk normal..
DAN kate2 mereka itu telah terpasak dalam minda saya...
sehingga la saya bertemu seorang kwn opis yg mmberi kate positif..
dan sejak dari hari itu, saya memasang niat, segala yang Allah beri pada saya adelah yg terbaik buat diri ini..
Kalau ditakdirkan saya c-sect lagi untuk kelahiran ank kedua ni, saye redha :)

Dengan melalui detik genting itu, saya dan suami bertambah erat lagi kasih sayang..
Sesungguhnye, detik itu mmg membawa 1001 kebaikan dan makna dalam kehidupan saya dan keluarga..

8 comments:

  1. salam Alyn, congratulations on your new baby born :)-Anem, your ex-housemate in Melaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anem, ape number awk? nape dah lame tak blogging?

      Delete
    2. haah..dah lame xberblogging..malas la..hehe.this is my number 019-2859819.still the old number.. :)

      Delete
  2. congrate k lyn...nak tgk bby...x taw bila bleh p umah k lyn...alahai...saat itu....syat pun mcm x sabar nak tnggu bby dlm perut ni kuar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg best bile baby dah kuar :)
      sabar tau....hehehhe akan tiba detik itu...

      Delete
    2. waaa...terujanya...mlm td siap mimpi lg bby dah kuar...hihihi...terlebih excited plak kan...

      Delete
  3. weeee..
    sempat x nak beraya nnti?..
    hehhe
    congrate again.. :)

    ReplyDelete